Czy warto ćwiczyć w domu?

0
54

Wiele osób jest zdania, że jeśli nie można wykonać treningu na porządnie i dobrze wyposażonej siłowni, nie warto wykonywać go w ogóle. Równie często powiela się mit, jakoby jedna sesja ćwiczeń musiała trwać przynajmniej pół godziny, gdyż – według zwolenników tego założenia – tłuszcz zaczyna się spalać dopiero po dwudziestu minutach liczonych od początku aktywności. Obie te teorie są oczywiście nieprawdziwe. Nawet trening w domu może być bardzo skuteczny i wartościowy i to niezależnie od tego, ile będzie trwać.

Czy warto ćwiczyć w domu?

A przecież nie każdy ma możliwość regularnego korzystania z siłowni. Dla niektórych jest to prostu zbyt drogi interes. Młodzi ludzie często usiłują jednocześnie uczyć się i pracować, ale jako że wtedy nie zarabiają jeszcze kokosów, muszą ograniczać swoje prywatne przyjemności do minimum, by jakoś się utrzymywać. Mimo tego chcą być sprawni i pragną dobrze wyglądać. Dla nich domowe treningi będą więc lepsze od tych realizowanych na siłowni. Każdy może szybko też dowiedzieć się, jak ćwiczyć w domu, by osiągać swoje cele. Nieco inaczej wyglądają bowiem sesje nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej, a inaczej te mające doprowadzić do rozbudowy mięśni czy poprawy kondycji.

Lepiej ruszać się jakkolwiek, niż nie ruszać się wcale

Niestety – spora część społeczeństwa ma inne zdanie na ten temat. Ostatnio spora fala krytyki spadła na polskie instruktorki fitness, które zajmują się tworzeniem filmów z treningami typu cardio czy aerobikami. Znawcy sportu mówią bowiem, że takie ćwiczenia w domu bez sprzętu nie są skuteczne. Argumentują swoją tezę stwierdzeniem, że trening siłowy daje znacznie więcej korzyści. Jest to prawda, ale nie zmienia to faktu, że nawet taka godzina skakania na macie będzie lepsza od godziny przeleżanej na kanapie. A nie każdy musi lubić sporty siłowe. Kobiety chętniej zajmą się aerobikiem niżeli podnoszeniem sztang.

Sprawa jest oczywista, ale trzeba o niej stale przypominać – każdy powinien robić to, co po prostu daje mu radość i satysfakcję. Typ aktywności fizycznej jest nieważny. Ważne jest tylko to, by ruszać się i robić to regularnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here