artoo.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Praca

Jak wykorzystać landing page?

Prowadzenie działalności w internecie w taki sposób, by zachęcić do swojej oferty jak największą liczbę odwiedzających, nie jest niczym prostym. Jednym ze sposobów na rozwój internetowej działalności jest landing page (strona docelowa). Na czym polega to rozwiązanie i jak możne poprawnie je zastosować?

Czym właściwie jest strona docelowa?

Landing page to swego rodzaju wizytówka danej firmy (marki). Jest to strona, na którą w pierwszej kolejności trafia użytkownik odwiedzający witrynę. Kiedy do tego dochodzi? Standardowo, internetowi userzy przechodzą na nią po kliknięciu baner, mail lub link reklamowy.

Celem strony docelowej jest zachęcenie odwiedzającego do wykonania określonej czynności. W związku z tym konieczne jest, by strona ta była atrakcyjna pod względem wizualnym i korespondowała z profilem firmy lub oferowanego przez nią produktu (usługi).

W jaki sposób wykorzystać stronę docelową podczas kampanii reklamowej?Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie strony docelowej. Stwierdzenie to nie jest wbrew pozorom truizmem, ponieważ różne są cele firm prowadzących działalność z wykorzystaniem internetowych kanałów przekazu.

Rozwiązanie to może posłużyć jako pierwszy etap procesu zakupowego. Jeśli odwiedzający przekona się do atrakcyjnych treści na stronie, istnieje duża szansa, że zdecyduje się on na zakup danego produktu. Jest to rozwiązanie często spotykane w przypadku ofert sprzedaży e-booków, szkoleń oraz kursów.

Inną z możliwych metod wykorzystania jest zachęcenie odwiedzającego np. do pozostawienia danych kontaktowych. W jakim celu? Najczęściej jest to robione, by móc dodać użytkownika do listy mailingowej, czyli grona odbiorców newslettera firmowego

Strona docelowa to także dobry sposób na poinformowanie odwiedzających o nowych produktach, promocjach i rabatach. Dobrym pomysłem jest wówczas umieszczenie formularza kontaktowego, którego uzupełnienie jest warunkiem do skorzystania z upustu cenowego.

Jaka powinna być strona docelowa?

Aby strona docelowa mogła spełnić swoją rolę, musi być ona odpowiednio przygotowana. Oznacza to, że powinny znaleźć się na niej takie elementy jak m.in.:

  • chwytliwy nagłówek,
  • angażująca treść z zastosowaniem języka korzyści,
  • czytelne dane kontaktowe,
  • intuicyjny interfejs.

Jak wykorzystać stronę docelową? Podsumowanie

Oczywiście, przedstawione powyżej przykłady to nie jedyne możliwości wykorzystania. Niezależnie od sposobu jej zastosowania, ważne jest jedno – musi ona zachęcać do wykonania określonej akcji. Dobrze przygotowana, przystępna dla odwiedzającego strona docelowa może przyczynić się m.in. do powiększenia grona potencjalnych klientów. Jednocześnie, jej stworzenie może być trudne. Na szczęście, dzięki skorzystaniu z usług profesjonalistów (np. Freshmail.pl) wyzwanie staje się znacznie prostsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *